tisdag 26 mars 2013

Stökig dobermann?

Även om Naomi är en "dam" så är det inte mycket som är direkt 
"Lady like" över henne.

Inte för fem öre, inte ens om hon skulle försöka förmodligen.
Helt ok för mig, jag har Diva till det.



Hursomhelst så gillar jag att ha snyggt hemma, hinner inte alltid så bra som jag önskar på grund av arbete etc.

Dessutom så ligger hund promenader högre på listan.

Naomi underlättar inte direkt detta....

En av de stora fördelarna med dobermann är ju deras super korta hår så det är inte sånt jobb med hundhår etc. Diva är värre, borde vara mindre hår som fäller från mindre päls yta men så är det inte.... ALLS!

Dock så dreglar dom, MYCKET!

Främst när hon väntar på mat men det är en annan historia som jag skall försöka filma.

Nu när solen började bli mer påtaglig så syns alla spår från vinters dreglade.

Håll till godo, dregel deluxe al'a naomi.

På rutor.


Nä halv sanning, hon skäller inte mycket inne, eller alls faktiskt. Men OM hon skäller så är det här på vaktposten.


Matte snyggt kina skåp


Åsså mattes snygga kina skåp som måste smaka kinapuffar eller nått eftersom man både slickar och dreglar på det.


Hund sovplats




Ja det borde vara hennes sovplats, men det är det inte. Hon sover i.... på annan plats i huset....





vattenskål vatten på golvet


Osså klassikern, man dricker- tar lite extra vatten i munnen som man släpper ut de närmsta stegen (10 eller mer).





Tack Naomi, för att du ser till att jag inser att det är dags att städa och inte alls gå ut med dig just nu!






1 kommentar:

  1. Hehe!!! Tur att jag inte är pedant av mig,, tre stora hundar var av två som har massa underull gör att man får hår i hela huset.

    / Lillafrokendobermann.se

    SvaraRadera